Sinds de opkomst van het Internet (en zeker sinds het begin van de corona-pandemie), speelt ons leven zich voor een groot deel online af. Voor bedrijven is het extra belangrijk dat hun websites te vinden zijn op Internet. Je kan als bedrijf je vindbaarheid vergroten met SEO en linkbuilding. Maar wat is dat precies? In deze blog krijg je het hele verhaal.
SEO voor mijn bedrijf
Als eerste verduidelijken we de term SEO (Search Engine Optimization). Deze term komt overgewaaid uit het Engels en is niets anders dan het optimaliseren van de zoekmachines op Internet. SEO is een marketingtruc, waardoor jouw bedrijf hoog scoort in de verschillende zoekmachines. Bij een zoekopdracht zal jouw bedrijf dus als één van de eerste hits tevoorschijn komen.
Linkbuilding…wat is dat?
Maar linkbuilding, wat is dat? In goed Nederlands betekent het linkopbouw. Op andere websites worden links gezet die leiden naar jouw website. Hierdoor krijg je van de diverse zoekmachines een hogere waardering en kom je hoger in de zoekresultaten. Je bent dan zichtbaarder in de zoekmachines op Internet.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen kwantitatieve links en kwalitatieve links. Kwantitatief wil zeggen: zoveel mogelijk links plaatsen: de inhoud doet er niet toe. Met kwalitatieve links laat je zien dat de informatie op jouw website er echt toe doet en inhoud heeft. Vooral de zoekmachine Google hecht hier veel waarde aan.
Adbull.nl: online marketingbureau met een specialisatie in SEO en linkbuilding
Jouw bedrijf kan linkbuilding uitbesteden. Maar waarom zou je linkbuilding uitbesteden? Een belangrijke reden kan zijn omdat je dan goede links krijgt (kwalitatief). Ook bespaar je als bedrijf veel tijd door het te laten doen door een extern bedrijf.
Adbull.nl is zo’n bedrijf en helpt tegen geringe vergoeding met de vindbaarheid van jouw bedrijf. Wil je meer informatie over Adbull.nl? Klik dan op de link die je hierboven in dit artikel vindt.