Link signalen en content signalen zijn de belangrijkste factoren wil je hoog scoren in de Google ranking. Met name richten bedrijven zich op linkbuilding. Ook richten ze zich op content en dit kan regelmatig worden geoptimaliseerd. Doe je veel aan technische SEO, maar zie je dit niet optimaal terug in de Google ranking, dan is de kans groot dat je op SEO kunt verbeteren door op de volgende zaken te focussen.

 

Het gebruik maken van zoekwoord matches

Google gaat op zoek naar matches met het ingevulde zoekwoord van de gebruiker. Niet alleen gaat het om directe matches, maar ook woordgebruik en synoniemen. Een gebruiker kan bijvoorbeeld op “beste koffie” zoeken. Dit kan variëren van beste prijs en de mate van Fair Trade tot de kwaliteit van de koffiebonen. Google zoekt soortgelijke websites op waaruit beste koffie bestaat. Stellen veel websites beste koffie gelijk aan de kwaliteit van bonen, dan zal Google koffiebonen zien als een synoniem voor “beste koffie”. Het is belangrijk dat je dit weet en dat je daar je titels op aanpast wanneer je online wilt groeien.

 

De lay-out en de indeling

Ook is het formaat van content belangrijk bij SEO. Denk aan de lengte van de content, woord- en beeldgebruik en de indeling van de pagina. Veel ranking pagina’s maken gebruik van grote titels en heel weinig tekst. En beeld is ook belangrijk. Merkt de zoekmachine dat er lange teksten zijn, niet veel beeld en academische woorden? Dan kan dit een negatief effect hebben op de ranking bij Google. Dit geeft namelijk het signaal aan dat de inhoud van je website niet bij de doelgroep past. Vandaar dat het van belang is om de top tien tot twintig van de gevonden zoekresultaten te analyseren.

 

Gerelateerde topics

Naast de zoekwoord matches kijkt Google ook naar de topics van de content. Het kan zo zijn dat Google beste koffiebonen associeert met de mate van Trade Fair of het merk koffiebonen. Bied je content over de beste koffie en verwerk je niet associatie termen, dan kan Google je website als niet relevant beschouwen. Consequentie is dat je lager in de ranking komt te staan bij de zoekresultaten. Doe je dit wel, dan scoor je bonuspunten en zal je sneller een plekje hoger komen te staan in de rankings van Google.

Door Admin